FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Witamy Na Forum Strona Główna
->
Iveco
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Witamy Na Forum
----------------
Dzień Dobry
Regulamin
Ważne Tematy
----------------
Newsy
Przepisy
Ciekawostki
Firmy Transportowe i Spedycyjne
Drogi Krajowe i Autostrady
Ciężarówki
----------------
Daf
Man
Iveco
Renault
Scania
Mercedes
Volvo
Różne
----------------
Rozmowa Ogólna
CB-Radio
Czasopisma
Naczepy
Galeria
Wasze Trucki
Opowidania Z Tras
Filmy
TV&Radio
Bazar
Humor
Praca
Sport
Targi Zloty Imprezy
Wypadki
Gry
----------------
18 WoS Haulin
18 WoS Pedal to the Metal
Inne Gry
Reklama
----------------
Reklama
ScaniaSite
Ciężarówki
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Admin
Wysłany: Pią 19:38, 21 Wrz 2007
Temat postu: Czarne z charakterem
Nowy Iveco Stralis rzuca się w oczy – jest czarny, a nie była to dotychczas barwa lakieru oferowana zbyt często przez producentów ciężarówek. Ten elegancki kolor zarezerwowany był przeważnie dla bogato wyposażonych wersji oferowanych w limitowanych seriach. Teraz został wykorzystany do promocji flagowego modelu włoskiej marki. Podobnie jak logo sponsorowanej przez Iveco legendarnej nowozelandzkiej drużyny rugby – All Blacks, znajdujące się teraz na każdej kabinie, niezależnie od barwy jej lakieru. No właśnie – nie obawiajcie się, drodzy przewoźnicy, inne kolory też są oferowane...
Seria Stralis obejmuje szeroką gamę różnych wersji w przedziale od 19 do 44 ton dopuszczalnej masy całkowitej, co umożliwia realizację różnych zadań. Nabywca ma możliwość wyboru spośród 3 silników (pojemność 8, 10 i 13 litrów), 3 typów kabin (Active Day, Active Time, Active Space) oraz 3 wysokości dachu. Oferowane są następujące konfiguracje podstawowe: konwencjonalne ciągniki siodłowe z napędem 4x2, jak i wersje specjalne – nisko zawieszona (Low Tractor), z osiami tylnymi o podwójnych reduktorach (HR), oraz o wzmocnionym podwoziu do bardziej wymagających zastosowań (RR); ciągniki 6x2 ze sterowaną osią centralną; konwencjonalne podwozia 4x2 z zawieszeniem mechaniczno-pneumatycznym; podwozia 6x2 z trzecią osią pojedynczą lub bliźniaczą, unoszoną, stałą lub z kołami skrętnymi lub też z osią skrętną umieszczoną centralnie, z zawieszeniem pneumatycznym z tyłu lub na wszystkich osiach; ciągniki siodłowe i podwozia 6x4. Poszczególne wersje połączyć można z różnymi typami zawieszeń.
Stralis korzysta z całej gamy nowoczesnych silników Cursor, które bazując na technologii SCR spełniają wymogi normy Euro 5. Dostępne są jednostki o pojemnościach od 8 do 13 litrów, mocach od 310 do 560 KM (310, 330, 360, 420, 450, 500 i 560 KM) i maksymalnym momencie obrotowym od 1300 do 2500 Nm. W silnikach Cursor zastosowano pojedyncze pompowtryskiwacze o ciśnieniu wtrysku wynoszącym maksymalnie 2000 barów, górny wałek rozrządu, po 4 zawory na cylinder, dekompresyjny hamulec silnikowy oraz turbosprężarki o zmiennej geometrii, zapewniające szybką reakcję w całym zakresie obrotów. Optymalizację przebiegu spalania paliwa zapewnia system sterowania EDC (Electronic Diesel Control) nowej generacji, który oddzielnie dla każdego cylindra dobiera czas wtrysku i ilość paliwa. W efekcie krzywe przebiegu momentu obrotowego, sięgające wartości maksymalnej już poniżej 1000 obr./min, utrzymują się na wysokim poziomie w całym zakresie prędkości obrotowych. W zużyciu paliwa wyniki silników Cursor Euro 5 są o 2 do 5% lepsze od wersji Euro 3. Wytrawni kierowcy (rozmawialiśmy na ten temat z testowymi kierowcami Iveco) nie powinni mieć problemów z utrzymaniem zużycia paliwa na poziomie nie przekraczającym 30 litrów na 100 km. Najlepsi schodzą nawet do 28,5 litrów – jest to średnie zużycie na długiej, międzynarodowej trasie przez samochód z silnikiem 500 KM.
Dostępnych jest kilka skrzyń biegów: mechaniczna przekładnia ZF o 9 lub 16 biegach (z mechanizmem wspomagania zapewniającym wygodną zmianę przełożeń); automatyczna Allison (dla kierowców pracujących na trasach wymagających częstego zatrzymywania się i ruszania), a także zautomatyzowana, 12-biegowa skrzynia ZF EuroTronic, znana już z samochodów serii Stralis i Trakker.
(ciezarowki)
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
Saphic 1.5 // Theme created by
Sopel &
Programosy.pl
Regulamin